Olimpiada Astronomiczna przebiega w trzech etapach.
Zadania zawodów I stopnia są rozwiązywane w warunkach pracy domowej.
Zadania zawodów II i III stopnia mają charakter pracy samodzielnej.
Zawody finałowe odbywają się w Planetarium Śląskim.
Tematyka olimpiady wiąże ze sobą astronomię, fizykę i astronomiczne aspekty geografii.
Organizatorem konkursu astronomicznego jest Fundacja dla Uniwersytetu Jagiellońskiego a patronat nad akcją sprawuje Obserwatorium Astronomiczne im. Mikołaja Kopernika będące instytutem Wydziału Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Zobacz szczegóły »
Solar SystemByć może słyszeliście już o projekcie o nazwie Solar System, który korzystając z dobrodziejstw technologii Unreal Engine oferował nam najpiękniejszą wirtualną podróż w kosmos, jaką tylko do tej pory mieliśmy oglądać. Teraz niewykluczone, że na pomyśle Christophera Albeluhna skorzystają także dzieci w szkole, które być może już niebawem będą mieli okazję pobawić się silnikiem na nudnych jak dotąd lekcjach fizyki! Christopher Albeluhn to postać, która w branży gier od dawna nie jest już anonimowa. Mimo wszystko kiedy po wielu latach pracy deweloper musiał się pożegnać ze swoim dotychczasowym pracodawcą, pan Albeluhn jakoś nie mógł sobie znaleźć nowego i ciekawego miejsca zatrudnienia. Być może po części dlatego, że też niespecjalnie się starał o nową pracę, gdyż krótko po trafieniu na listę bezrobotnych zajął się projektem, którą całkowicie pochłonął jego większy niż dotychczas wolny czas.
O czym mowa? O aplikacji o nazwie Solar System, która w poszczególnych mediach pojawiła się już w lutym tego roku. Od tamtej pory dzieło pana Albeluhna zrobiło niemałą furorę na serwisie Indiegogo, gdzie autor omawianego tutaj dzieła uzyskał wsparcie w wysokości ponad 9 tysięcy dolarów, by ów projekt mógł być nadal sukcesywnie rozwijany.
Skąd aż takie duże zainteresowanie jego aplikacją? Solar System zgodnie ze swoją nazwą daje nam dokładny podgląd Układu Słonecznego, który pomimo odtworzenia w używanym do gier Unreal Engine cechuje się identycznymi konstelacjami, orbitami i rotacjami planet, co jego rzeczywisty odpowiednik.
Nic więc dziwnego, że w sieci już pojawiły się pomysły, by dzieło Albeluhna zastosować w celach edukacyjnych w placówkach szkolnych oraz muzeach. A jest na to duża szansa, bowiem autor planuje wypuszczenie swojej produkcji nie tylko na platformę PC, ale nawet na jakże popularne iUrządzenia.
Wygląda więc na to, że już wkrótce będziemy mogli polecieć w kosmos już nawet z pomocą dzierżonego w łóżku tabletu.