Partnerzy

Astro-Miejsca


URANIA

astroturystyka

100 lat IAU

IAU

Comet

Centrum Nauki Kepler

Planetarium Wenus

ERC

Centrum Nauk Przyrodniczych

Orion,serwis,astronomii,PTA

POLSA

Astronomia Nova

Astronarium

forum astronomiczne

IPCN

Portal AstroNet

Puls Kosmosu

Forum Meteorytowe

kosmosnautaNET

kosmosnautaNET

Nauka w Polsce

astropolis

astromaniak

PTMA

PTR

heweliusz

heweliusz

ESA

Astronomers Without Borders

Hubble ESA

Space.com

Space Place

Instructables

Tu pełno nauki

Konkursy

Olimpiady Astronomiczne
Olimpiada Astronomiczna przebiega w trzech etapach.
Zadania zawodów I stopnia są rozwiązywane w warunkach pracy domowej. Zadania zawodów II i III stopnia mają charakter pracy samodzielnej. Zawody finałowe odbywają się w Planetarium Śląskim. Tematyka olimpiady wiąże ze sobą astronomię, fizykę i astronomiczne aspekty geografii. Olimpiady Astronomiczne


Urania Postępy Astronomii - konkurs dla szkół


astrolabium

Organizatorem konkursu astronomicznego jest Fundacja dla Uniwersytetu Jagiellońskiego a patronat nad akcją sprawuje Obserwatorium Astronomiczne im. Mikołaja Kopernika będące instytutem Wydziału Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie.
Zobacz szczegóły »

astrolabium

konkurs, astronomiczny

AstroSklepy

Serwis Astro - 30 lat AstroDoświadczenia!

Astro Schopy
 Firma ScopeDome

Planeta Oczu

Astrocentrum

Wszystko o Nas

Logo SA GW, autor Jacek Patka





Forum Astronomiczne PL


BOINC

Classroom

FB

Księżyc


Data: 23-2-2025 00:37:08

faza

Słońce

Na niebie


La Lune

Mapa Nieba

Stellarium Web

TheSkyLive
Skytinel - sieć stacji bolidowych - SN15

Położenie JWST
Where is WEBB


ARTEMIS
ARTEMIS-1


Położenie ISS
The current position of the ISS
tranzyty ISS


The current position of the ISS

Misja KEPLER

ZOONIVERSE odkrywanie planet

EPUP
5282 planet

Astropogoda

Pogoda



sat24, chmury, pogoda


wyładowania atmosferyczne


III Prawo Keplera




Czytelnia


dwumiesięcznik

Urania, numery archiwalne,przedwojenne

Light Pollution

M-WiFi

gwiazdy,zmienne,poradnik,gazeta,pdf,astronomia,pomiary

vademecum, miłośnika, astronomii, dwumiesięcznik, astronomia

astronomia amatorska

Astronautilius

KTW'

kreiner, ziemia i wszechświat

poradnik, miłośnika, astronomii, książka, Tomasz, Rożek

poradnik, miłośnika, astronomii, książka, Rudż, Przemysław

atlas, nieba, książka, astronomia

atlas, księżyca, książka, astronomia

Poradnik Miłośnika Astronomii

Mądre Książki

Matematyczny kształt Wszechświata

Sekcja Astronomiczna Python,turtle Rysowanie kwiatka za pomocą programu napisanego na zajęciach SekcjiZajęcia Sekcji Astronomicznej ruszyły na dobre. W ich trakcie szukamy odpowiedzi na nurtujące nas pytania. Jak sprawdzić jaki jest nasz Wszechświat? Jednym z narzędzi jest oczywiście obserwacja, ale ostateczna weryfikacja tego co widzimy jest ... tak, tak, jest matematyka. Ta straszna matematyka. A może da się ją jakoś okiełznać i polubić? Znajdujemy na to swoje metody a przy okazji nieźle się bawimy.


Nauka rozwija się nadal niezwykle dynamicznie. Tego co dzisiaj wiedzą naukowcy, co odkrywają, często przeciętny człowiek nie jest w stanie zrozumieć, bo opisująca je matematyka jest niezwykle zaawansowana. Trudno nadążyć za czołówką. A może jest to możliwe? Warto spróbować. Jeden z dość nowych działów matematyki, topologia (Link) umożliwiła sprawdzenie kształtu Wszechświata. Swego rodzaju eksperyment myślowy z lecąca rakieta na sznurku daje szansę na ustalenie z czym mamy do czynienia.

Jednym z naszych sprawdzonych sposobów poznawania tajników matematyki jest po prostu programowanie. Naszym sprawdzonym przyjacielem jest Python. Tym razem ruszamy zaprzyjaźnić się z Żółwiem - Turtle, który jest jednym z wielu modułów Pythona. Swoją składnia przypomina nieco znany język Logo. Ale jego możliwości są zdecydowanie większe. Naukę programowania i przygodę z matematyką zaczynamy od rysowania. To wspaniała zabawa. Na początek zaczniemy od zmian w gotowym programie rysowania rożnych rozet i kwiatków. Zmiana liczb da nam rożne efekty. A przepisanie prostego programu nie nastręczy trudności.

Oto przykłady programów z naszych zajęć:

import turtle as t

def kwiatek():
    for x in range(36):
        t.forward(100) # odległość w pikselach
        t.left(110)    # kąt w stopniach

t.reset()   # kasowanie wszelkich ustawień
t.clear()   # wyczyszczenie ekranu z poprzedniego rysunku
t.speed(0)  # maksymalne przyspieszenie żółwika

kwiatek()
oraz kolejny:
import turtle as t

def kwiatek():
    for x in range(36):
        t.forward(100) # odległość w pikselach
        t.left(110)    # kąt w stopniach

t.reset()   # kasowanie wszelkich ustawień
t.clear()   # wyczyszczenie ekranu z poprzedniego rysunku
t.speed(0)  # maksymalne przyspieszenie żółwika

for x in range(6):
    kwiatek()
    t.left(60)
zmienienie odpowiednich liczb poprowadzi nas do ciekawych eksperymentów. A na kolejnych spotkaniach kolejne doświadczenia.

Przeczytaj więcej:

Brak komentarzy. Może czas dodać swój?

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
31,994,134 unikalne wizyty