
Sobotnie spotkanie nie pozwoliło przeprowadzić obserwacji - pogoda sprawia często astronomom takie psikusy, że nie da się nic zobaczyć. Wszędzie chmury, chmury i chmury.
Dlatego zajęliśmy się dalej aktywnością Słońca. Po sprawach organizacyjnych, rozpoczęliśmy projekcję filmu 'Tajemnice Słońca'. Szukaliśmy odpowiedzi na pytania: jak wygląda protuberancja, co to jest rozbłysk słoneczny, jak wygląda wiatr słoneczny, jak wygląda z bliska plama słoneczna, co wyłączyło prąd w Kanadzie w 1989r. (?). Takich pytań mieliśmy masę, a czasu jest na zajęciach zawsze zbyt mało.
Nasz dom okazała się najbezpieczniejszym miejscem w Układzie Słonecznym. Za to mamy możliwość oglądania od czasu do czasu pięknych zórz polarnych, które w szczytach aktywności potrafią docierać aż do Grecji. Coś jednak spowodowało że obecnie Słońce nie ma ani jednej plamki, choć powinno ich być przynajmniej 50. Nasze analizy wykresów aktywności Słonecznej pokazują, że takich minimów mieliśmy więcej w swojej historii, czy więc teraz też nadejdzie małą epoka lodowcowa?

W naszej galaktyce obserwujemy więcej aktywnych gwiazd. Bartek przedstawił nam pierwszy typ gwiazd zmiennych, którymi się zajmiemy - to gwiazdy zmienne zaćmieniowe. Zmienność tych gwiazd wynika ze zmienności ilości światła jaka do nas dociera i wynika z właściwości układu gwiazd. dwie lub kilka gwiazd krąży wokół siebie i nawzajem się zasłaniają. ponieważ są to różne gwiazdy pod względem fizycznym to następuje zmiana jasności układu. Jest więc zupełnie inny charakter zmiana jak na naszym Słońcu. Wkrótce poznamy gwiazdy zmienne, które zmieniają swoje właściwości fizyczne i porównamy te zmiany ze zmiennością Słońca. Postaramy się odpowiedzieć na pytania czy Słońce jest gwiazdą zmienną, czy tylko zmiany te są zbyt małe by mogły zakwalifikować naszą gwiazdę do grona zmiennych. Już wiemy, że Słońce to żółty karzeł - typu G2. Wiemy, że zmiany te oddziaływają na naszą Ziemię i nasze życie. A jak będzie dalej dowiemy się na następnych zajęciach.
Na koniec zagościła na zajęcia czasoprzestrzeń. Temat trudny do wyjaśnienia w kilku słowach. Ale dowiedzieliśmy się, że nasz świat nie może być ani dwuwymiarowy, ani cztero czy więcej wymiarowy. Odpowiedzieliśmy na pytanie dlaczego? A to jest ścieżka nauki, którą staramy się podążać.
Kolejne zajęcia realizujemy w terenie. Zorganizujemy pokazy nieba na 'Nocy w Muzeum' oraz na 'Festynie PSP-3'. Będziemy bawić się razem z innymi i bawić innych.