MEADE LS6 - regulacja przekładni
-
jacek
07/05/2012
- Poradnik
- 5031 czytań 0 komentarzy

W pierwszej kolejności należy zdemontować obudowę mechanizmów. Po odkręceniu śrub imbusowych zdejmujemy części obudowy. W pierwszej kolejność część obudowy z włącznikiem, aby go zdemontować do końca trzeba odłączyć wtyczkę przewodów od płyty z elektroniką. Dopiero po tym możemy demontować resztę obudowy, a jest to konieczne by dostać się do przekładni napędu w pionie.
Problem z pojawiającym się luzem związany jest z brakiem smarowania w miejscu 2. Sprężyna 3 dociskająca odpowiednio ślimak do koła zębatego (ślimacznicy) nie jest w stanie pokonać oporów powstałych między korpusem a zawieszeniem silnika. Wszystko co trzeba wykonać to nasmarować powierzchnię w miejscu 2. Nieznacznie luzujemy śruby 1, a następnie wkrapiamy olej w miejsce 3. Dokręcamy śruby. Zwracamy uwagę na wyregulowanie siły dokręcenia, by nie zablokować mechanizmu zawieszenia silnika. Wkręć śrubę 1 do oporu z wyczuciem i poluzuj ja o 30 stopni w lewo. Powstały luz jest wystarczający, by sprężyna 3 skutecznie regulowała przekładnię.
Montujemy elementy obudowy pamiętając o kolejności i wyczuciu, by nie uszkodzić portów na ramieniu montażu. Niestety założenie pokrywy z włącznikiem wymaga użycia nieco siły, bo jest ona blokowana o gniazdo pilota sterującego.
Od tej pory mamy spokój na kolejny sezon.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.
Brak ocen. Może czas dodać swoją?