Kostka do gry
-
jacek
02/03/2016
- Informatyka
- 1665 czytań 0 komentarzy
- Więcej o sterowaniu wyświetlaczem 7-segmentowych
- Szczypta teorii na temat wyświetlaczy 7 segmentowych
Często gdy gram w takie gry planszowe kostka w czasie rzutu spada na podłogę i nie wiadomo gdzie jest albo rzut trzeba powtarzać albo jeszcze gorzej .... potrzebna jest nowa kostka.
Dlatego proponuje zbudować własną kostkę-elektroniczna na bazie Arduino.
Platforma ta to głównie programowanie więc na początek program:
Trzeba go wgrać do Arduino.
Aby tego dokonać potrzebujemy jeszcze biblioteki SevenSeg.h. Pobierz i dołącz ją do swojego IDE. Teraz program da się skompilować i załadować do płytki.
Przyszedł czas na schemat połączeń. Całość montujemy na płytce stykowej.
Plik schematu dla aplikacji Fritzing Link
Działanie
Po podłączeniu zasilania Arduino dokonuje losowania cyfry od 1 do 6 i wyświetla ją na wyświetlaczu 7-segmentowym. Aby dokonać kolejnego losowania naciskamy przycisk reset na Arduino.
Przeczytaj więcej:
Dlatego proponuje zbudować własną kostkę-elektroniczna na bazie Arduino.
Platforma ta to głównie programowanie więc na początek program:
#include <SevenSeg.h> long randNumber; SevenSeg disp(11,7,3,5,6,10,2); //podłaczenie pinów 7-segmentowego do Arduino od prawego górnego rogu const int numOfDigits=1; //liczba cyfr możlwiych do wyświetlenia int digitPins[numOfDigits]={12};//numer pinu sterującego 7-led void setup(){ disp.setDigitPins(numOfDigits,digitPins);//ustawienie funkcji do sterowania wyświetlaczem randomSeed(analogRead(0)); //odczytanie stanu na pinie 0 randNumber = random(1, 7); //wylosowanie liczby z przedziału 1-6 } void loop(){ disp.write(randNumber); }Należy pamiętać, że ta kostka 7-segmentowa jest ze wspólną anodą. Ponieważ korzystamy ze specjalnej biblioteki do sterowania wyświetlaczem trzeba w przypadku użycia wyświetlacza ze wspólną dokonać korekty programu. Zmienna digitPins jest tablicą posiadającą piny do których podłączone są wspólne anody. Standardowo biblioteka wspiera wyświetlacze ze wspólną anodą, jednak istnieje możliwość użycia wyświetlacza ze wspólną katodą (w funkcji setup należy dodać linijkę disp.setCommonCathode() ).
Trzeba go wgrać do Arduino.
Aby tego dokonać potrzebujemy jeszcze biblioteki SevenSeg.h. Pobierz i dołącz ją do swojego IDE. Teraz program da się skompilować i załadować do płytki.
Przyszedł czas na schemat połączeń. Całość montujemy na płytce stykowej.

Plik schematu dla aplikacji Fritzing Link
Działanie
Po podłączeniu zasilania Arduino dokonuje losowania cyfry od 1 do 6 i wyświetla ją na wyświetlaczu 7-segmentowym. Aby dokonać kolejnego losowania naciskamy przycisk reset na Arduino.
Przeczytaj więcej:
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.
Brak ocen. Może czas dodać swoją?